سنگ یاقوت یکی از سنگهای با ارزش جواهرسازی

یاقوت سنگی قیمتی و با ارزش:

سنگ یاقوت سنگ قیمتی به رنگ صورتی تا رنگ قرمز خون است ، انواع سنگ معدنی (اکسید آلومینیوم). انواع دیگر کورنوم با کیفیت ، یاقوت کبود نامیده می شود. یاقوت یکی از سنگهای سنتی کاردینال است ، همراه با آمتیست ، یاقوت کبود ، زمرد و الماس. رنگ قرمز یاقوت ناشی از عنصر کروم است.

کیفیت یک سنگ یاقوت با توجه به رنگ ، برش و وضوح آن تعیین می شود که همراه با وزن قیراط بر ارزش آن تأثیر می گذارد. درخشان ترین و با ارزش ترین سایه قرمز به نام خون قرمز یا کبوتر خون ، است که این سنگ بیمه شده است. بعد از روشن شدن رنگ: شبیه به الماس می درخشد ، یک سنگ شفاف سفارشی ، یک سنگ یاقوت کاملا شفاف است و برای درمان استرس و برخی بیماری های دیگر نیز مناسب است. یاقوت سنگ سنتی برای ماه ژوئیه است و معمولاً صورتی رنگ تر از گارنت است ، اگرچه برخی از گارنت های رودولیت دارای رنگ مایل به صورتی مشابه اکثر یاقوت ها هستند. با ارزش ترین یاقوت جهان که در حراجی به فروش رسیده  Sunrise Ruby است.

تاریخچه سنگ یاقوت:

سنگ یاقوت یکی از مهمترین سنگهای رنگی در تاریخ است. یاقوت ها چهار بار در کتاب مقدس در ارتباط با ویژگی هایی مانند زیبایی و خرد ذکر شده است. در زبان باستانی سانسکریت ، یاقوت به نام ratnaraj یا “پادشاه سنگهای قیمتی” خوانده می شود.

در قرن اول میلادی ، دانشمند رومی پلینیس سنگ یاقوت را درکتاب  تاریخ طبیعی خود وارد کرد و سختی و تراکم این سنگ زیبا را توصیف کرد. هندوها باستان اعتقاد داشتند كه كسانی كه یاقوتهای خوب به خدای كریشنا ارائه می دادند ، به عنوان امپراطورها تولد دوباره یافتند. هندوها سنگ یاقوت را به چهار قلعه تقسیم کردند و یاقوت واقعی شرقی را براهمین نامیدند. اعتقاد بر این بود که شخصی در اختیار داشتن براهمین است که از امنیت کامل برخوردار است.

ویژگی های سنگ یاقوت:

یاقوت در مقیاس سختی معدنی Mohs از سختی 9.0 برخوردار است. در بین سنگهای طبیعی فقط moissanite و الماس سخت تر هستند ، به طوری که الماس دارای سختی Mohs 10.0 و moissanite در جایی بین سختی (یاقوت) و الماس قرار گرفته است. یاقوت کبود ، یاقوت و کرندوم خالص α-آلومینا ، پایدارترین شکل این نوع سنگ است ، که در آن 3 الکترون هر یون آلومینیومی را ترک می کنند تا به گروه هشت ضلعی منظم شش یون O2− مجاور بپیوندند. در کرندوم خالص ، همه یون های آلومینیوم با پیکربندی بسیار پایدار و بدون الکترون غیر جفت شده یا سطح انرژی پر نشده ، باقی می مانند و بلور کاملاً بی رنگ است.

یاقوت

سنگ یاقوت

یکی از محبوب ترین سنگ های جواهرات سنتی ، یاقوت شگفت انگیز و با دوام است. رنگهای آن – همیشه قرمز است که می توانند به میزان واضح اشباع برسند. یاقوت های با کیفیت عالی برخی از گرانترین سنگهای قیمتی هستند که دارای قیمت در حدود بیش از 1،000،000 دلار در هر قیراط به فروش می رسند. با این حال ، سنگ یاقوت دارای اثرات درمانی نیز هست.

ارزش سنگ یاقوت

یاقوت های با کیفیت بزرگ و سنگهای قیمتی می توانند از الماسهای هم به نسبت وزن با ارزش تر باشند و مطمئناً نادرتر هستند. در حقیقت ، سنگ یاقوت، در حدود (1-3 گرم) در مقایسه با یاقوت های کوچکتر فراوانتر بوده و در جواهر سازی از انها استفاده می شود. در نتیجه ، یاقوتهای کوچک نیز دارای وزن نسبتاً بالایی هستند و کمیاب هستند.

بخش عمده ای از یاقوت ها در کشور مبداء خود دارای “برش های  بومی” است. با ارزش بسیار زیاد، سنگ یاقوت بسیار محکم کنترل می شود و بندرت برش های سفارشی بر روی ان انجام می شود. گاهی اوقات ، چنین این چنین سنگهای بومی نیز به نسبت قطر و وزن به صورت سفارشی تراش داده می شوند. سنگ های سفارشی و تجدید شونده معمولاً نسبت به سنگ های بومی یا تجاری دارای مقادیر ارزش بالاتر برای هر قیراط هستند.

یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود در مقابل یاقوت کبود صورتی

به طور کلی ، سنگ یاقوت با کیفیت سنگهای قیمتی در تمام سایه های قرمز و از جمله صورتی را سنگ یاقوت می نامند. این حال ، در ایالات متحده ، حداقل مقدار اشباع رنگ باید رعایت شود تا یاقوت نامیده شود. در غیر این صورت ، این سنگ را یک یاقوت کبود صورتی می نامند. تمایز بین سنگ یاقوت و یاقوت کبود صورتی تقریباً جدید است ، که در قرن بیستم بوجود آمده است. اغلب ، تمایز بین یاقوت کبود و صورتی مشخص نیست . در نتیجه دشواری و ذهنی بودن چنین تمایزاتی ، سازمانهای صنفی مانند انجمن بین المللی سنگهای قیمتی (ICGA) تعریف وسیع تری برای یاقوت اتخاذ کرده است که شامل رنگ های های سبک تر آن ، از جمله رنگ صورتی است.

جواهرات دست ساز با سنگهای قیمتی زیبا : سنگ یاقوت کبود

جواهرات  زیبایی  از سنگ قیمتی یاقوت ساخته شده است. آویزهای دستی ، دست ساز ، نیکل بوده و به دلیل الگوی منحصر به فرد خود دارای ظاهری شیک هستند. این طراحی کلاسیک جواهرات است که باعث می شود لباس شما را نیز جذاب نشان دهد. جواهرات ساده  با سنگ یاقوت بکار برده شده در انها، متفاوت و زیبا هستند که این نوع جواهرات دارای سنگ یاقوت زیبا بوده و در عین سادگی دارای ارزش قیمتی زیادی هستند. این سنگ قیمتی ضد حساسیت و برای پوست های حساس بی خطر است.

سنگ یاقوت در همه انواع جواهرات از جمله دستبندها ، گردنبندها ، حلقه ها و گوشواره ها استفاده می شود. از این سنگ به عنوان سنگی قیمتی مرکزی در حلقه ها و همچنین یک سنگ ثانویه برای تکمیل سایر سنگ های قیمتی مانند الماس استفاده می شود. Star Ruby جلا داده می شود و در صورت مشخص بودن می تواند بسیار با ارزش باشد.

ویژگی ها و مزایا سنگ یاقوت

  • برای ساخت آویز دست ساز جواهرات سبک
  • کیفیت واقعی با طراحی زیبا
  • فوق العاده متنوع
  • مجموعه طراحی آن نشان از پرنعمتی است
  • هدیه مناسب برای عروس

مشخصات فنی:

  • سنگ مورد استفاده در جواهرات: یاقوت
  • شکل سنگی: در صورت تراش گرد
  • رنگ سنگ: قرمز

رضایت 100٪: راحتی شما اولویت شماره اول ما است ، در اینجا در جواهرسازی دستی ، ما متعهد می شویم که 100٪ رضایت خاطر مشتریان خود را تضمین کنیم. ما محصولات اصلی را ارائه می دهیم و شما به همان اندازه محصول ما را دوست خواهید داشت. در صورتی که از خرید خود ناراضی باشید ، به ما اطلاع دهید و تیم خدمات مشتری ما امور را به درستی انجام می دهند و از محصول خریداری شده توسط شما پشتیبانی می کنند.

سنگ یاقوت سنگی رنگی:

سنگ یاقوت می تواند بالاترین قیمت هر قیراط هر سنگ رنگی باشد. این امر  سنگ یاقوت را به یکی از سنگهای مهم در بازار سنگ های رنگی تبدیل می کند. در خالص ترین شکل آن ، سنگ معدنی بی رنگ است. عناصر کمیاب که بخشی از ساختار بلوری کانی می شوند باعث تغییر در رنگ آن می شوند. Chromium عنصر اثری است که باعث ایجاد رنگ قرمز یاقوت می شود.

سنگ یاقوت با ارزش ترین گونه از گونه های معدنی کرندوم است که شامل یاقوت کبود نیز می باشد. یاقوت ها می توانند بالاترین قیمت هر قیراطی هر سنگ زینتی زیبا باشند. قدرت قرمز یاقوت بستگی به میزان کروم موجود دارد. هر چه کروم بیشتر باشد ، رنگ قرمز قوی تر است. کروم همچنین می تواند باعث فلورسانس شود ، که بر شدت رنگ قرمز می افزاید. مشهورترین یاقوت ها آنهایی هستند از میانمار ، هیمالیا و ویتنام شمالی به طور معمول در همانجا کشف شده اند.

یاقوت قرمز از چه چیزی تشکیل شده است؟

سنگ مرمر از نظر آهن کم است ، بنابراین یاقوتهایی که از سنگ مرمر سرچشمه می گیرند (توسط سنگ شناسان “میزبان سنگ مرمر” نامیده می شوند) فاقد آهن هستند. به همین دلیل ، بسیاری از آنها رنگ قرمز شدیدی دارند. علاوه بر این ، یاقوت های موجود در سنگ مرمر به طور معمول قرمز و تحت تابش نور ماوراء بنفش هستند ، البته فلورسانس می تواند رنگ یاقوت را شدیدتر کند و ارزش آن را افزایش دهد.

در برخی مناطق ، سنگ یاقوت را می توان در سنگ های بازالت یافت. یاقوت های حاصل از این مناطق می توانند از میزان آهن بالاتری برخوردار باشند ، که می تواند یاقوت ها را تیره تر ، یا دارای رنگ کمتری نشان دهد. محتوای بیشتر آنها آهن در ترکیب شیمیایی یاقوت نیز می تواند فلورسانس قرمز را پوشانده و از درخشش اضافی رنگ قرمز که در یاقوت های مرمر دیده می شود بکاهد و ارزش قیمتی ان را پایین تر بیاورد.

رنگ قرمز سنگ یاقوت:

رنگ قرمز شدیدترین احساسات ما را نشان می دهد . عشق و عصبانیت ، شور و هیجان را نشان می دهد. با قدرت مرتبط است – مانند اتومبیل های قرمز و گل رز قرمز. در فرهنگ های متفاوت نیز رنگ یاقوت را به رنگ خون تشبیه می کنند و معتقد بودند که یاقوت ها قدرت زندگی را حفظ می کنند.این سنگ زیبای قیمتی در ساخت جواهرات بخصوص برای انگشترها و حلقه های عروسی بسیار بکار می رود.

شناخت کلی از سنگهای قیمتی در جواهرات
سبزترین رنگ زیبای دنیا درون سنگ زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت
بستن

سبد خرید

Viewed

دیده شده های اخیر

بستن

دسته بندی ها

× ارسال پیام به واتساپ